onsdag 28 september 2011

Konstiga tider

När man (läs jag) är så att säga mellan två jobb och har en sambo som jobbar skift, så får man himla konstiga tider. Idag är det onsdag, men för oss är det helg, eftersom min kille precis gått av en sju dagars skiftcykel. Och nu kommer att vara ledig i fem dagar. Alltså, helg. Långhelg. Men för de flesta andra människor är det ju vardag. Fast ändå inte. För många av våra vänner och folk vi känner jobbar också skift, men på andra lag. Så folk jobbar liksom lite hur som helst. Det finns inga riktiga vardagar och det finns inga riktiga helger. Helknäppt. Men det är bara att acceptera och leva med det. Jag försöker ändå gå upp tidigt och lägga mig förhållandevis tidigt. Det är då jag mår bäst. Egentligen behöver jag fasta tider för att må bra. Men jag gör mitt bästa ändå. Ställer klockan tidigt, masar mig upp, dricker kaffe och tittar på morgon-tv. Även fast jag egentligen inte måste. För jag ska bara söka jobb. Och det kan man ju göra när som helst på dygnet. Men jag låtsas. Och det funkar.

3 kommentarer:

KarinHannaIsabelle- sa...

sv: Ja maggio är helt underbar! :D

nathalie sa...

sv: åh, gud vad gulligt! ja, det kändes verkligen vuxet när man plockade ögonbrynen för första gången. första gången man köpte smink då, herregud! haha :D

glasruta sa...

svar: JA! det är verkligen jätteskönt att få vara ute så mycket. det är jag aldrig annars så det här jobbet har verkligen hjälpt mig på traven. hihi! och skönt med helg mitt i veckan! jag gillar skiftjobb och när man har lite oregelbundna arbetstider :)