torsdag 8 september 2011

Coda






Jag är ytterst förtjust i Tv-serien Dawson's Creek. Det är en av de bästa serierna som har gjorts. Det tyckte jag 1998 och det tycker jag fortfarande. Språket i serien är helt fantastiskt och ett sådant som jag antar att man hatar eller älskar. För nej, tonåringar är ofta inte så vältaliga och självanalyserande. Men det kan vara fantastiskt bra ändå. Det är ju inte en dokumentär vi snackar om, utan en serie. En underbar serie, enligt mig. Men jag är ju löjligt förtjust i de flesta serierna som jag tittade på för första gången i slutet av 90-talet/början av 2000-talet. De är ju bara så himla bra.
Förra veckan fick jag säsong fyra (de tidigare säsongerna äger jag redan) av min kille och nu har jag tittat klart på alla avsnitt. Och säsong fem har jag inte. Jag vill ju bara se mer och mer. Det blir ju bara bättre och bättre. DVD-boxar med serier är ungefär det bästa som finns.

1 kommentar:

Johanna sa...

Nostalgi på hög nivå!
Och ja, tv-serier på DVD är bland det bästa som finns! :)

Svar: Kolmården är en mysig plats!