onsdag 28 september 2011

Chokladmasken till min räddning


Min hy och/eller mitt ansikte håller på och krånglar med mig nåt otroligt. Som om min hy hatar mig och vill vara min ovän. Jag är otroligt torr (vilket är ganska osnyggt), och samtidigt som jag är rödflammig och har utslag/minifinnar. Mycket otrevligt. och taskigt av min hud att hålla på och besvära mig. Jag som alltid är så snäll mot den. Jag tvättar den med dyra produkter och jag smörjer in den både dag och natt. Så nu, så här på kvällskvisten, lade jag en rejäl ansiktsmask. Jag håller tummarna för att det hjälper någorlunda. Det känns som jag går en jobbig (och torr!) vinter till mötes.

2 kommentarer:

Sara sa...

Ja den luktar underbart ju :)

Härligt med ansiktsmask :)

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Usch, jag känner igen mig i din och din hys relation - hur jag än gör med min så har jag ändå finnar hit och finnar dit, som blir sår och stannar kvar i evigheter! Och hemska svarta prickar - typ pormaskar - som ALLTID är där cch ALDRIG försvinner! Inte rättvist alls. Herregud, jag är 23, äter ganska vettigt, sover och motionerar rätt bra - den borde vara mer än nöjd! Kommer du på någon mirakelkur får du hojta till ;)