måndag 8 augusti 2011

Tröttman

Ja, tröttman alltså. Den som uppstår framåt eftermiddagen de dagar min klocka står på 04.40. Ja, som idag alltså. När jag kom hem från jobbet somnade jag till och med en stund i soffan framför TV:n. Det brukar jag nästan aldrig annars göra. Men jag var så trött. Och när jag inte har något annat att göra, är det så lätt att somna. Men jag brukar ändå inte ha något problem att somna på kvällen. Sova eller somna in har jag aldrig problem med. Jag kan somna ungefär var, hur och när som helst. Min bästa insomning var nog när jag satt i ett litet, sex-sitsigt flygplan över Venezuelas inland och det började regna, åska och blixtra. Jag tänkte att om jag ändå ska dö för att planet kraschar pga blixtnedslag i en vinge eller nåt, så kan jag lika gärna sova. Så då somnade jag. Men det gick ju bra. Såklart.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer: