torsdag 18 augusti 2011

Skeppsbron


I går kväll åt jag och min kille middag i hamnen i Nyköping (på Skeppsbron, som fortfarande heter Lotsen för oss gamlingar) med våran vän Sandra. Hon är en sådan där gammal vän. Som jag har känt hur länge som helst. Vi har nog känt varandra i 20 år minst. Och gått i samma klass från Kyrkans Barntimmar (vi gick där när vi var typ fyra år och lärde oss om Jesus) till nian. Jag älskar det faktum att jag har sådana gamla vänner kvar. Att jag inte har tappat alla. Även om vi inte träffas så himla ofta, så är det alltid mycket trevligt när vi väl gör det.
Efter vi ätit upp maten (jättemycket pasta för min del) så kom våran gemensamma kompis David och gjorde oss sällskap. Då drack vi öl och njöt av sommarvärmen (inte! det var ganska kyligt faktiskt). Så kyligt att David lånade min leopardmönstrade sjal på vägen hem, för att inte frysa ihjäl. Jag tyckte han såg fabulous ut, och att han alltid borde bära sjalar av olika slag.

5 kommentarer:

Emma says style, love & rock and roll. sa...

underbart. haha och han borde alltid ha sjalen :D

frikadellen sa...

Låter som ett härligt sensommarnöje :)

sara sa...

svar: tack snälla du!

evelina carlson sa...

s: åh, visst är den? jag älskar den!!

Carro sa...

Åh, jag gick också på kyrkans barntimme :D