fredag 5 augusti 2011

Sedan fick jag påminnelse-sms ett par timmar senare. Som om jag kunde glömma.

I förmiddags ringde tandläkaren till mig och meddelade att de hade en tid över till mig. Ville jag kanske ha den? Det är ju nämligen viktigt att kolla tänderna minst en gång per år. Och jag tycker ju faktiskt att det är himla viktigt. Mest för att jag är dörädd att nåt ska vara alldeles galet och de måste dra ut tio tänder, laga fem och rotfylla resten. Jag vill ha rena, friska tänker. Jag gillar ju lite att gå till tandläkaren. Det är en sådan skön känsla efteråt. Och när det är över vet jag ju om det är OK. Eller alldeles åt skogen. Men jag är så rädd för att ha hål. Det har jag inte haft på en herrans massa år. Inte sedan jag var liten. Och jag borde inte ha det för jag äter ju fluortabletter varje dag. Och borstar tänder med mycket noga. Med el-tandborste.

1 kommentar:

hd sa...

Sv: Ja jag förstår precis vad du menar, det kanske hade resulterat i överkonsumtion av choklad!