fredag 22 juli 2011

Resa bort, resa hem

Imorse tog jag och min kille tåget hem till lägenheten i Malmö. Jag har inte varit där sedan första maj, men åh, vad jag har längtat. Det är ju min lägenhet. Det är hemma liksom. Vi åkte direkt efter att jag gått av natt-skiftet, så jag var ganska så himla trött. Och vilken natt det var på jobbet, nåt av det galnaste väder jag sett. Det var blixtstormar precis hela natten. Åskan bullrande, regnet vräkte ned och var femte minut så lystes hela himmelen upp av enorma blixtar. Väder kan vara fantastisk spännande. Tyvärr så slog åskan ut alla maskiner på jobbet, så så mycket arbetat blev det inte. Jag minns knappt nåt av själva tågåkandet idag, för jag sov mest hela tiden. Och tur är väl det. Annars hade jag kraschat för länge sen.
Published with Blogger-droid v1.7.2

1 kommentar:

malinka sa...

hejsan!
så du bor också på härliga kirseberg :) trevligt! och nu har jag en ny blogg att följa!