onsdag 6 juli 2011

Just keep swimming

Igår kväll gjorde jag min bad-debut. Alltså i havet. Alltså i år. Jag har badat i havet tidigare. Om någon tvivlade. I alla fall så var det himla skönt i vattnet, som det brukar vara. När jag doppat mig. Innan var det svinkallt. Jag trodde knappt jag skulle våga ta mig i. För inte var det jättesoligt och härligt på land heller, jag valde att göra årets första havsdopp på kvällen/natten. Kanske inte jättesmart. Men vi var i alla fall ensamma på badberget. Och det var så härligt i vattnet efter ett tag. I och för sig kanske det är smart att ta första doppet på kvällen, då är ju inte temperaturskillnaden mellan luft och vatten så stor. Och det var inte bara ett kort dopp heller, vi var faktiskt i en stund. Bada är ju något av det bästa jag vet, även om jag blivit lite av en kruka på gamla dagar. Jag gick i från stranden, när jag var yngre skulle jag aldrig nånsin gjort det, då skulle jag hoppat i direkt från berget. Man blir fegare med åldern.

Inga kommentarer: