onsdag 13 juli 2011

But mostly, I hate the way I don't hate you










Jag har många, många favoritfilmer. Minst en i varje genre så att säga. En genre som ligger mig varmt om hjärtat är high school-filmer. Den typen av filmer får ofta ta mycket skit, men ser man ner på den typen av filmer, då har man ju missat hela grejen. Det finns massor av guldkorn bland high school-filmerna. En av de allra bästa, och en av mina favoriter, är 10 Things I Hate About You från 1999. Har ni inte sett den, bara gör det. Nu, på direkten. Den är alldeles underbar och man blir dö-kär i Heath Ledger.

8 kommentarer:

Li sa...

Tack Kajsa, vad gulligt av dig! Åh, 10 orsaker, den funkar fortfarande. En favorit!

Veronica sa...

Ja det är galet gott =)

Maddis sa...

Åh, ska se den någon dag nu då. Det var hundra år sen sist!

Karolin sa...

Jag gillar den, kanske för att den bygger på Shakespears "så tuktas en argbigga". Jag gillar Shakespeare.

Jenny sa...

alltså världens världens bästa film. kan inte sluta älska den!

Maria sa...

Tack!
Aa, den filmen är mysig.

Johannas Ordsamling sa...

Ja, jag föll för den direkt!!

Åh, high school filmer har en himla charm alltså! Det är lättsamt och mysigt att se på!

malinka sa...

10 things I hate about you - <3
heath ledger - <3
high school- filmer - <3 (såg american pie 1 häromdan bara :))