onsdag 6 juli 2011

Bakluckeloppis






Här i Oxelösund ser man skyltar lite överallt. Skyltar som gör reklam. För bakluckeloppis. Jag var på en sådan loppis förra sommaren, men den var ganska misslyckad. Det var regnigt väder och inte alls särskilt mycket folk. Igår var jag och handlade på Ica och där utanför såg jag en bakluckeloppis-skylt. Det skulle vara loppis redan samma kväll. Eftersom jag älskar loppis tog jag mig självklart dit. Det visade sig vara ett mycket bra beslut. Det blev den totala motsatsen till förra sommarens bakluckeloppisfiasko. Igår kväll var det hur soligt och varmt som helst och fantastiskt mycket människor var loppissugna. I Oxelösunds-mått mätt var det helt sjukt mycket folk där. Jag blev otroligt positivt överraskad. Det fanns många säljare och ännu fler shoppingsugna potentiella köpare. Jag fyndade en ring och ett gäng armband, men det fanns massor att köpa. En gubbe sålde till och med bättre begagnade vhs-band med Playboy-filmer. Det var inte riktigt vad jag var ute efter, men en persons skräp är en annans skatt. Efter loppisen var det pub-kväll med dans och dansband, eller mjukglass, lotteri och minigolf, om man hellre ville det . Styrdans är inte heller riktigt min grej (jag har inte rytmen i blodet, så att säga) men det var kul att titta på andra duktiga (och mindre duktiga) dansare. Själv nöjde jag mig med en öl i kvällssolen. Jag tar nog en tripp ner till bakluckeloppisen nästa tisdag med.

Inga kommentarer: