söndag 3 juli 2011

Är det lördag, och man är ledig, så bara måste man träffa sina vänner och kalasa lite






Igår var det lördag och jag var hemma hos Johan och grillade. Det var så galet varmt och fuktigt ute att alla bara var alldeles matta, trötta och svettiga inklusive jag själv. Det gick liksom inte att komma undan från värmen. Ungefär var tionde minut trodde jag att det skulle börja åska och regna för det var otroligt kvavt och tryckande, men det blev inget med det. Bara lite bullrande i luften, men åskan bröt liksom aldrig ut. Men jag är nog mer än vinterperson än en sommarperson. Det är alltid lättare att klä på sig om man fryser än att klä av sig om man svettas. Man kommer ju fort till en punkt då man blir naken och att gå runt naken tycker jag inte är helt okej faktiskt. Det finns gränser.
Igår kom jag fram till att det godaste med att grilla är nog helt klart potatisen. kokt, färsk sommarpotatis. Så himla gott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin klänning. Frukter är ju så fina att ha på sommaren!