fredag 24 juni 2011

Raindrops keep falling on my head


(Allt kommer från Modcloth)

Igår var det riktigt ruskväder. Himmelen var jämngrå och det regnade och blåste så det stod härliga till. Jag var fast på jobbet och kunde bara spana ut genom fönstren. Men jag längtade ut. Det finns någon som är så himla härligt med regn också. Något som gör att jag vill ut i det. Speciellt på sommaren, när det inte är så fruktansvärt kallt.
Idag är det midsommar och det är ju en klassisk regnig helg. Många midsomrar har väl sett ut som på Vi på Saltkråkan, för det är väl midsommar-avsnittet då det regnar så förbaskat och alla har på sig snygga regnkläder? För det var nämligen också nåt jag tänkte på igår när jag stod på jobbet och tittade ut på regnet. Snygga regnkläder. Något som jag inte alls har. Men så himla snygga regnkläder det finns. Till exempel den vinröda regnjackan på bilden, med små, små valar i fodret. Eller paraplyet med planeter inuti. Jag ägde en tomatröd regnjacka med tillhörande byxor någon gång i tiden, men jag har faktiskt ingen aning om vart de skulle kunna tänkas vara. Jag borde kanske leta upp jackan och hoppas på fler regniga sommardagar?

1 kommentar:

www.alexandrastyle.se sa...

Snyggt!

Jaa lite sommarklänningar i färg, härligt! Och behövs i min garderob =)

Glad Midsommar!

www.alexandrastyle.se