söndag 5 juni 2011

Nån måtta får det vara

Inatt på jobbet så pratade vi om hur vi ska fira nationaldagen imorgon natt. Jag drar ju inte på mig folkdräkt direkt, men alla anledningar att fira gillar jag, speciellt gillar jag att göra nattjobb lite roligare. Vi kom in på ämnet mat och jag nämnde att sill är ju gott, varpå killarna (dvs de två andra semesterersättarna) utbrister: Kajsa, du gillar ju bara sill för du är ifrån en annan generation än vi är. Gammeln jag kände då. Annan generation! Killarna är runt 20-21. De måste tycka jag är supergammal. Dom ba du är ju född på ÅTTIOTALET! Som om åttiotalet är stenåldern. Herregud, ungdomen måste veta hut.
Published with Blogger-droid v1.6.8

2 kommentarer:

Karolin sa...

Inte lätt att bli gammal, jag upptäckte rynkor i pannan idag, men jag intalar mig att det mest har att göra med alla sol jag lapade igår.

Alexandra Ekstrand sa...

sv; ja det är superfint! :)