onsdag 22 juni 2011

Metallarbetare kan festa de med

Nämen här är ju en bild från när jag var på kalas i lördags. Det ser lite kallt och grått ut, och det var faktiskt exakt vad det var. Men jag körde barbent ändå, för det är ju faktiskt juni.
Och det gråa kan ju komma från att det är ett sjukt stort industriområde i bakgrunden/överallt. Det var ju kalas på jobbet och det är ganska svårt att piffa till en metallindustri. Men det var många som försökte. Jag älskar att se alla jag arbetar med eller känner igen, som jag vanligtvis ser i trista arbetskläder med noll personlig stil, alldeles uppklädda. I sina finaste klänningar eller kostymer. Snygga blusar och stiliga skjortor. Slipsar och höga klackar. Smink och fixat hår. Det gör mig så himla glad. Och överraskad flera gånger om. Tänk att vissa jag jobbar med är så snygga. Och de tänker antagligen samma om mig. Jag fick nämligen kommentaren; "Oj, vad fin du är! Jag kände knappt igen dig".

3 kommentarer:

agnes sa...

åh, jag älskar när det är sådär!!

Miss E sa...

sv: Visst är den!
¨
Vad roligt med fest på jobbet :)

Karolin sa...

Jag vet precis vad du menar, på sjukhuset ser man alla i vita oformliga plagg så när folk är civila känner man knappt igen dem.