onsdag 1 juni 2011

F-f-f-första juni

Idag är det första juni. Och då kan man väl ärligt säga att det är sommar? Så himla härligt. På söndag ska jag lämna in min uppsats och efter det är det verkligen sommar, i betydelsen sommarlov och ingen skola att stressa över. Fast egentligen är det ju inte så mycket sommarlov som slut. Bara sådär. Slut. Över. Den tanken gör mig väldigt glad.
I juni är det Kristi himmelfärd och Nationaldagen, som nu för tiden är en röd dag, vilket betyder ledigt för väldigt många men inte för mig, för jag ska jobba. I juni är det studentfirande och midsommar, vilket betyder ledigt och festligheter för många, men inte för mig för jag ska jobba. I juni är det storkalas på mitt jobb (vilket betyder flera tusen bjudna), och det ska jag i alla fall gå på, för då är jag ledig! Jippi!

2 kommentarer:

June sa...

Sv: Ja, den är fin, fast den är inte en kjol utan ett par shorts :)

Carro sa...

JA, nu är det SOMMAR! :D

Ja, visst är det. :)