lördag 21 maj 2011

Tvåfärgad


Idag är jag klädd i två färger, två block. Ett mörkoranget block på överdelen i form av en t-shirt och ett gråsvart block på nederdelen i form av en långkjol. Jag är mycket glad över min nya långkjol. Den är i mjukistyg och det gillar jag. Annars kan det vara aningens svårt att gå i smalare kjolar. Långkjol är slappt och snyggt och härligt hippie. Precis vad jag vill ha på sommaren.

Nu har jag precis ätit nyponsoppa med mandelbiskvier och skrivit på min uppsats och om en kvart ska jag åka och jobba till 22. Rolig lördag med andra ord. Då är det okej att vara slappt klädd i t-shirt och långkjol. När jag går ut åker jeansjackan på, för när jag ska åka hem från jobbet kommer det nog vara aningens kyligare än vad det är nu.

1 kommentar:

tinajo sa...

Tror jag får investera i en långkjol snart - alla mina går till knäna. :-)