tisdag 17 maj 2011

Skoltrött / Stressen

Egentligen är jag ju inte skoltrött. Eller kanske lite. Men bara lite. För jag tycker ju att det är himla roligt att plugga. Att gå i skolan och lära mig saker. Just nu skriver jag på en uppsats. Det allra sista att göra i min Engelska B-kurs. Och det skulle ju vara ganska roligt, om det inte var så att jag jobbade heltid samtidigt. Och inte bara heltid, utan skift. Vilket gör att jag arbetar ganska konstiga tider och är trött för det mesta. Och jag har svårt att bli inspirerad till uppsatsen. Det är svårt att hinna sätta mig med litteraturen och bara läsa en hel dag. Jag är ju såklart ledig ibland också. Men oj, så svårt det är att hitta motivationen. Det finns ju så mycket annat att hitta på när jag är ledig. Och allt är så mycket roligare än att plugga. Än att sätta mig framför datorn och skriva.
Så just nu känner jag mig dö-stressad. Fast jag vet ju såklart att jag knappast är först i världshistorien med att plugga och jobba samtidigt. Oändligt många människor gör det hela tiden. Men ändå. Stressen. Att det finns människor som pluggar, jobbar och har barn är obegripligt för mig. Jag får det knappt att gå ihop som det är. Och då har jag bara mig själv att tänka på. Ingen annan att ta hand om.

3 kommentarer:

JOHANNA sa...

sv: TACK tjejen! så himla kul att du tittar in så ofta!

ELISE sa...

Åh, låter ju helt otroligt jobbigt! Att du orkar. Jag orkar knappt plugga på heltid och vara timanställd ;P

Freddi, Luv and other drugs sa...

Åh jag förstår nog känslan!
Jag tycker också om att plugga (inte alla uppgifter men liksom det som är kul) haha. såklart..men man tappar motivation när man har lite ork och energi!