tisdag 31 maj 2011

Öppen Hand


Man kan tro att jag var på rockkonsert eller något liknande i eftermiddags, med tanke på hur mycket folk det var där, men så var det ju inte alls. Jag var på Öppen Hand, en himla bra second hand-butik i Nyköping. De öppnar på eftermiddagen på tisdagar och vill man ha de bästa fynden, måste man vara där prick, för det är lång kö för att komma in. Väl inne i butiken är det ganska krejsy. Allt möjligt folk, i alla åldrar, står, springer och snurrar runt, allt ihop om att hitta de allra bästa fynden. Jag var inte ute efter nåt speciellt, men kom hem med en snygg väst och två böcker. Jag älskar att fynda böcker, det känns liksom extra bra eftersom de är ganska dyra att köpa i bokhandlar. Det blev två böcker som jag redan sett filmatiserade. Seven är ju en spännande och läskig film, så det kan ju vara bäst att läsa den på dagen i solstolen och inte på kvällen i ett mörkt sovrum. High Fidelity får bli kvällsboken.


1 kommentar:

Kristin sa...

Gillar västen mycketmycket! BRA fynd. :)