söndag 29 maj 2011

Ledig

Åh, så härligt det är att vara ledig. Jag har ett sådan schema på jobbet att jag arbetar i sju dagar och sedan är jag ledig i fyra eller fem. Himla skönt. Nu har jag varit ledig sen i onsdags och idag är sista dagen. Det är ju även Mors Dag, så jag ska både till min egen moder och fika, samt till min pappas moder, dvs min farmor. Himla trevligt. Det dåliga med att vara ledig är att jag vill så gärna vara helt ledig, vilket betyder att det blir himla svårt att ta tag i plugget. Nu är min uppsats nästan helt klart och jag har ett "opposition seminar" på onsdag, innan jobbet (i Skype! Jag som aldrig nånsin har använt Skype, det ska ju bli skoj att se hur det går). Sedan är ska det slutgiltiga uppsatsen vara inne nästa vecka och sedan är skolan slut. Både tråkigt och otroligt skönt. Det ska bli så härligt att vara helt ledig när jag är ledig från jobbet och inte behöva tänka på skolan hela tiden. Samtidigt är det ju lite konstigt. Tänk om jag aldrig kommer att plugga mer? Det är ju så fantastiskt roligt att plugga och bara lära sig en massa. Det är ju nästan det bästa som finns.

1 kommentar:

malin/lokalresan sa...

Ja, det är verkligen roligt att plugga, hur nördigt det än kan låta. När jag kollar igenom alla kurser som finns studera.nu blir jag helt aaa-jag-vill-läsa-allt! Men då hinner man nog aldrig vara sådär ordentligt ledig som du pratar om.