torsdag 26 maj 2011

Igår kom den!

Som jag har väntat. Som jag har längtat. Ända sedan i helgen, då jag beställde den. Men egentligen så mycket, mycket längre. Det måste vara över ett år nu. Sedan min gamla blev alldeles trött och senil. Sedan min gamla slutade halvt att fungera. Sedan min gamla sprack i våras. Men igår kom den alltså - min nya dator! Tänk att man kan vara så här glad över en dator. Det är ju egentligen bara en grej. Men ändå värd så mycket. Jag lever ju halva livet framför datorn. Och jag älskar't. Och nu har jag en alldeles ny, fin. En dator som jag ska avsluta min uppsats på, och sedan använda Skype till min opponering. Det kunde man inte med den gamla. För ljudet funkade inte. Skriva uppsats var inte heller jättekul på den gamla, med tanke på skärmen.
Min nya är jättefin. Den har färgen Espresso, vilket alltså är mörk, mörk brun och påminner nästan om trä. Så himla fin dator. Och själva tanken på att jag kommer kunna lyssna på musik och kolla på en film när jag vill, utan att datorn ska bestämma om hon vill funka eller inte, är häpnadsväckande. Nästan ofattbar. Det ska bli så himla skönt.
Och nu har jag en egen webkamera!

4 kommentarer:

spiderchick sa...

sv haha ja visst är det härligt att ta i just i DAAAAAANCE the night away nanan... ;-)

rebecca sa...

sv: ja det har jag också!

Om mig sa...

Tack för de fina orden:) Och ja det är ett fantastiskt, roligt projekt.

ELISE sa...

åh, gud, jag behöver verkligen, verkligen införskaffa en ny dator. hatar min just nu, den är segast i världen. och jag har ingen aning om hur man omformatterar och sådant skit.