tisdag 5 april 2011

what's your favorite scary movie?

det känns som jag har skrivit om scream hur många gånger som helst i den här bloggen, men det är ju bara för att de är så himla bra.
i morse såg jag trailern till scream 4. herre min påve, så jag längtar. snart har den premiär och när jag ser den så kommer det att bli första gången jag ser en scream-film på bio. jag vet redan innan att det kommer bli en fantastisk kväll. speciellt efter som att skräckfilm alltid är döläskigt på bio. och jag älskar att bli skrämd.
jag har ju sett alla scream-filmerna och älskar dem himla mycket. de är verkligen skräckklassiker. och de var jättestora på nittiotalet. ibland tänker jag; sjukt att det finns kids idag som inte har sett scream. som inte hyrt de på videoband när de precis släppts och suttit hemma hos någon kompis där det var föräldrafritt och efter filmen blivit så rädda att man knappt vågade cykla hem. som inte vet varför de där spökmaskerna är så populära på halloween. som inte fattar att det var läskigt när någon ringde inifrån huset!
i vart fall. nu hoppas jag ju såklart att de alla ser fyran och sedan fattar hur bra den här film-genren är. sedan får de tag på den första trilogin scream och jag vet vad du gjorde förra sommaren-filmerna, och tittar och upplever filmmagi. egentligen, vad härligt att de har det framför sig.

1 kommentar:

Sara sa...

Hm jag har inte sett vidare många skräckfilmer, när jag var yngre så gjorde jag nog rätt i att undvika dem då jag inte kunde sluta tänka på något om de var skrämmande eller sorgligt. Men nu vet jag egentligen inte, jag är inte vidare rädd av mig(eller klart man måste ryckas med i stunden, annars är de ju inte kul!) så vet inte varför det inte blivit så mycket skräck på senare.