tisdag 26 april 2011

läskeblask

det är flera som har sökt på ordet "bananläsk" och kommit till min blogg. och jag vet, det är supergott! banan är ju något av det godaste som finns. dock har jag bara hittat det på ett ställe (fast jag kan ju erkänna att jag inte letat runt särskilt noga), och det är föredetta sundahallen (numera tempo, tror jag) i oxelösund. där finns ett grymt läskutbud, med massa god bananläsk.
förövrigt är "läskeblask" ett himla trevligt ord. det brukade min farfar använda, om jag inte missminner mig.
Published with Blogger-droid v1.6.8

2 kommentarer:

Ragnarsdottern sa...

haha. bananläsk låter ju himla skumt..men ändå gott på något sätt. En gång åt jag banansoppa. Det var riktigt skumt!!

Emelie sa...

Bananläsk! Det lät jättegott! Och lite sådär halvexotiskt!

Sv: Jag är kär i YSL-ringen. Kommer bli min bästa mode-investering den här säsongen. Kommer kunna gå naken och fortfarande vara påklädd, haha.