lördag 30 april 2011

i'll be back

okej, jag har skrivit om det förut, men jag kan inte komma över det. tidsresande alltså. så himla knepigt. jag har en stor hatkärlek till fenomenet. alltså, jag började tänka på det här igen igår kväll, då jag och min kille kollade på terminator. en alldeles utmärkt film, men det är ju så krångligt med tidsresande. och jag har sett alla efterföljande film också såklart. och då blir det, om möjligt, ännu mer komplicerat. alla utspelar sig ju liksom i olika tider. john connor spelas av olika skådisar i alla filmer och hans ålder ändras hela tiden. sjukt förvirrande. jag kommer nog aldrig till fullo begripa tidsresande, det är nåt som inte stämmer för mig. jag tänker tolka det som att tidsresande är svårt, inte jag som är korkad. det känns bäst så. när jag var mindre tog det mig typ tio år att fatta back to the future, så jag får väl ge det lite tid. ju mer jag tänker på det u krångligare blir det, så egentligen kanske jag bara borde lämna det, men det går ju inte, för jag älskar ju tidsresande.

filmer med tidsresande (om någon gillar det lika mycket som jag);

terminator (alla)
hot tub time machine
the time traveler's wife
back to the future (alla)
frequently asked questions about time travel

3 kommentarer:

Elin sa...

sv: haha, ja eller hur! man blir ju överlycklig av dom :)

frkjagemark sa...

Oh ja. Men kungen av tidsresande är ändå Doctor Who...

Miranda sa...

Åh tack så mycket :) Jag har gjort det själv.