onsdag 27 april 2011

helvete, nu har den börjat!

ja, pollensäsongen alltså. jag vaknade upp igår och var döallergisk. var tvungen att smsa pojkvännen att han skulle ha allergitabletterna nära till hands när vi skulle träffas. idag är jag lika allergisk igen, så det är väl bara att inse att det är dags nu. fy tusan så jag hatar den här tiden på året (vilket känns himla jobbigt i hjärtat, för det är ju finaste tiden). men allergi, jag dör så jobbigt det är. huden runt ögonen är så fruktansvärt känslig och det kliar och kliar. och jag bara nyser. och det kliar i halsen. bläh. det är allt jag har att säga.
dock vet jag ju vad jag har att se fram emot varje år, då jag har varit pollenallergiker väldigt länge. ända sedan jag var liten har jag hållit på med tabletter och sprayer och droppar. och inget hjälper känns det som. mascaran bara rinner. och det är inte bara olika typer av pollen jag är allergisk mot. nej, nej. det är vissa katter också. och äpple. och päron, som är så himla gott. och persika, nektarin och kiwi. trist är bara förnamnet.

3 kommentarer:

hanna sa...

Tack så mycket!

Lana sa...

Tacktack!

Känns som om jag känner igen dig. Ingen aning om vart dock :(

Embla sa...

Tack så mycket! :)