måndag 11 april 2011

grillpremiär!

i lördags var det dags för årets första grillning! vädret var soligt och vårigt varmt och jag och danne tyckte det skulle passa utmärkt med att grilla. så då bjöd vi in hallberg och grillade på våran innergård.

när grillen tändes var vi såklart alla mycket imponerade av elden. som alltid.

jag hade på mig två olika ringar! det hör inte till vanligheterna kan jag påstå.

här har vi ju karlarna; hallberg och danne.

jag gillar att grilla. och att dricka rosévin i solen.

mmm, grillad mat. och potatissallad som är jättegod, men inte grillad.

efter grillningen spelade vi master of movies. jag vann och grabbarna blev lite suris.

daniel drack starksprit ur ett mycket litet glas.

sedan spelade vi charader. jag hade nästan glömt hur roligt det var! jag var bra på att gissa, men ganska dålig på att visa. vi använde kort från jeopardy som charader. det var svårt och roligt. jag är extra stolt över att folk förstod min "charles darwin", mindre stolt över att ingen fattade "italien". på bilden är det sverker som visar något spännande.
allt som allt, en himla trevlig lördag.

5 kommentarer:

Elin sa...

sv; visst är den! :)

Mathilda sa...

Sv: Tack!

LORISSA LOVEBOMB sa...

sv: vad kul att höra :D vad ska du göra ikväll då? Kul med charader ^^

Beatrix sa...

åh vad härligt med årets första grill! och spelkvällar är ju en personlig favorit.

Emma says style, love & rock and roll. sa...

älskar dina ringar!