onsdag 6 april 2011

fågeln som vrider upp världen


jag har precis börjat läsa min tredje bok av haruki murakami. jag är själv lite förvånad över hur mycket jag gillar den här författaren. det är inte så ofta jag hittar en ny författarkärlek, men det känns nästan lite som jag har gjort det nu. tidigare har jag ju läst norwegian wood och sputnik älskling och jag tyckte ju att båda var döbra. jag hoppas att jag kommer att gilla fågeln som vrider upp världen lika mycket, himla tjock är den i alla fall. tur att jag har den i pocket, annars skulle jag knappt orka hålla upp den när jag läser.
och som löken på laxen skall jag på bio ikväll och se filmatiseringen av norwegian wood, kan det bli bättre liksom? den filmen har jag längtat att få se i någon månad nu, så det ska bli himla roligt.

4 kommentarer:

Johan Persson sa...

Cool, jag har både "Fågeln som vrider upp världar" och "Kafka på stranden" i bokhyllan men har inte tagit mig ann dem ännu. Men nu blev jag sugen.

Hans senaste "1Q84" beskrevs för övrigt som Murakamis version av Harry Potter i en recension. Låter ju spännande.

Sara sa...

Åh, vad bra med boktips. Helt perfekt faktiskt!

Jenny sa...

den boken är en av mina favoriter, så sjukt bra!

Anna sa...

Åh tusen tack fina du!