lördag 2 april 2011

day 28 - favorite movie from your favorite director


jag tror inte att jag har en favoritregissör direkt, men tidigare i den här listan har jag ju nämnt wes anderson. och han är ju faktiskt himla fantastisk. alla filmer jag har sett som han har regisserat har jag verkligen älskat. hans filmer är liksom så himla mycket mer än bra, de är ganska så underbara. manuset är fantastiskt, karaktärerna är hur konstiga och fina som helst och oftast är musiken helt otrolig. som sagt, jag gillar karln.
den allra bästa av hans filmer är nog ändå the royal tenenbaums. kanske för att jag såg den när jag var runt 16 och blev så imponerad av den och förtjust i den att jag tittade på den flera gånger på rad. och lyssnade på filmmusiken dygnet runt.

1 kommentar:

Johanna sa...

Oh! Så jäkla bra film!