onsdag 27 april 2011

bara lite bitter. men det är en sådan dag. ibland är det så.

jag är så himla trött på mitt hår just nu. det är så trist. alldeles platt och rakt och värsta utväxten. jag som hatar utväxt. det finns typ inget fulare än att ha så ljust hår under att utväxten blir alldeles vit. det är mycket bättre om utväxten är mörk. mycket snyggare. men sådan tur har jag inte såklart. och längden är också så himla tråkig, liksom mellanlångt på utväxt. jag vet inte vad jag ska ta mig till med håret. snart kommer jag göra nåt drastiskt. som alltid.
om jag ska vara lite positiv så är håret faktiskt inte riktigt lika fult som på bilden. den halvdåliga webkameran gör faktiskt det hela värre än vad det är. men ändå. jag är så trött på't.

4 kommentarer:

Beatrix sa...

jag känner lite likadant. måste färga ganska omgående men kan inte bestämma hur... det värsta är att krisen kommer bara helt plötsligt, från en dag till en annan tycker jag!

Mia sa...

Jag är i precis samma fas. Var femte minut lyfter jag telefonen på väg att ringa frissan och så påminner jag mig om att jag inte har råd att gå till frissan än och lägger på. Sen går det tjugo minuter och jag gör samma grej igen. Vantrivs i min hårfärg! Det är jobbigt, håret är en så stor del av ens utseende och identitet känner jag. Allt annat kan man typ acceptera men när håret bråkar, ja då är det inte skoj.

nathalie sa...

Sv: Vad kul att du gillar dem! Gillar du vad du ser så får du mer än gärna börja följa mig på bloglovin!
Kram

Cat sa...

Jag har också en sån period nu. Det känns som om håret aldrig gör som jag vill, utväxten blir allt längre och längre och när håret är förjävligt så blir inget annat fint heller. Med din längd så skulle jag vika ut topparna med en locktång eller plattång.