söndag 27 mars 2011

två tankar såhär på söndagseftermiddagen:

tanke ett:
åh, så himla roligt och härligt det är att börja en ny delkurs. det gör jag idag nämligen och det är så himla skönt att börja på något nytt. den kursen som börjar nu är global literature och det är delkursen som ska gå i april och det är ju jättehärligt för april är ju en vårmånad. och litteratur är ju någonting av det bästa som finns. så det är ju görbra att börja våren med massa litteratur från hela världen.

tanke två:
kommer alla bloggare från umeå? det känns som att nittio procent (okej, kanske överdrivet, men det känns så) av alla bloggar jag läser är umeåbaserade. alla ba umeå hit och umeå dit. jag känner mig konstigt dragen till umeå. snart flyttar jag väl dit bara för att. precis som jag gjorde med malmö.

9 kommentarer:

Angeliqa sa...

Jag tillhör i varje fall de tio procent som inte bor i Umeå :)

Bella sa...

Inte jag. För jag bor på bästkusten. Fast å andra sidan så läser du förmodligen inte mig ;-)

Jenny sa...

Mysig blogg :)
Jag bloggar inte heller från Umeå, utan New York, haha :)

julia sa...

sv: förstod inte riktigt om du var ironisk, för både England och Island är ju faktiskt öar ;)

Sara sa...

Sv: ja eller hur! :D

bloggar som jag följer bor lite överallt :P

Sara sa...

08a! Eller ah, bor ju inte mitt i innerstan men riksnummer 08 har jag allt:)

Sofia sa...

ja jag tycker det jag också! :)
tack så mycket! :)

har du haft en bra helg? =)

Pyttianna sa...

Ja men visst är det gott! :)

Mikaela sa...

Tack så mycket :)
Hoppas du haft en bra dag!