lördag 5 mars 2011

day 25 – a character who you can relate to the most

när jag var yngre (dvs högstadiet) fick jag ofta höra att jag var lik hermione från harry potter-böckerna. jag var kanske en liten besserwisser. fast jag själv har ganska svårt att relatera till henne. hon är liksom lite för smart. men lite, känner jag nog igen mig i henne ändå.
en annan karaktär jag kan relatera till är viva, från namedropper, men det har jag ju nämnt innan i den här listan.
elizabeth från prozac nation kände jag igen mig i jättemycket för ett par år sedan. men inte nu längre. även om jag kan minnas hur det kändes när jag läste den boken för första gången. det kändes som att jag hade skrivit den. som om det var mina ord.

1 kommentar:

PETRA sa...

sv: ja, precis :o står ju massa på aftonbladet om det...