tisdag 29 mars 2011

day 24 - that one awesome movie idea that still hasn’t been done yet

jag önskar att jag hade ett klockrent svar till den här rubriken. då kunde jag ju börja göra film. satsa på en karriär som filmskapare liksom. fast då skulle jag kanske inte vilja skriva det här i och för sig. då kanske jag borde vara lite hemlighetsfull och behålla min dunderbra idé för mig själv.
äh, jag vet inte. det borde ju finnas jättemånga bra filmidéer som inte blivit gjorda än. en film som jag själv skulle vilja se är ju typ en film om oxelösund, som spelas in i oxelösund men med typ brad pitt i huvudrollen, samt gröna kuken och andra "kända" oxelösundare. det skulle gärna vara ett mord-drama och vissa delar skulle spelas in i femöre fortet. problemet med den filmen känner jag ju ganska direkt att det kanske inte skulle vara jättemånga som gick och såg den på bio, då den är ganska intern, vilket ganska snabbt skulle leda till en stor flopp. det är ju inte direkt en "awesome" filmidé, men personligen skulle jag gärna se den.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Tack! Amsterdam är sannerligen en vacker stad och det bästa var att man fick tjuvsmaka lite på våren!

Killer sa...

Jag kan tänka mig att sponsra filmen med ringbrynjor om det blir något stort slag i filmen!

Kajsa sa...

skönt, då slipper jag tänka mer på hur jag skulle fixa ringbrynjorna!