måndag 28 mars 2011

day 23 - favorite animation

jag älskar ju tecknad film. de senaste åren har det ju kommit himla mycket bra tecknat.
wall-e till exempel, den var ju otroligt fin. till och med så att jag nästan blev lite förvånad första gången jag såg den. liksom hur kan den vara så himla bra? den handlar ju om en fyrkantig robot som inte kan prata. men han har väldigt mycket känslor, den lilla krabaten. och han är himla ensam, innan han träffar eve.
fantastic mr. fox är ju inte tecknad på det viset, men den är ju helt klart animerad. och en helt fantastisk film. alltså, den filmen är så bra att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen.
how to train your dragon var också mycket trevligt. främst för att den är himla rolig och för att huvudpersonens drake är så fin. jag vill också ha en drakkompis.
finding nemo tyckte jag jättemycket om när den kom, men den känns liksom lite gammal nu. det har kommit så himla mycket bra animerat sen dess. men nemo är såklart fortfarande en fin film. det finns så himla många bra tecknade filmer. up är ju också hur fin, sorglig och rolig som helst. jag typ dog när jag såg den för första gången, för den var så bra, helt enkelt. den har liksom allt. inom de första 10 minuterna har man liksom redan gråtit ett par gånger. och sedan skrattar man hela resten av filmen. hur kan man inte gilla det?
meet the robinsons är nog ändå den animerade filmen jag skrattat åt mest. och flest gånger. och det är främst på grund av karaktären "bowler hat guy". och alla hans misstag. och då, speciellt, dinosaurie-scenen. den scenen är typ det bästa som visats på bio.

(och nu kanske ni tänker; men alla bra gamla tecknade filmer då? vad hände med alla disneyklassiker? vad hände med djungelboken och snövit och lejonkungen och skönheten och odjuret och så vidare? men de filmerna gillar väl alla liksom, tänker jag. lite tråkigt att nämna dem. de är ju klassiker för att de är dö-bra)

4 kommentarer:

Emma sa...

Jag älskar disneyfilmer över allt annat, klassikerna alltså :) Men wall-e och how to train your dragon är ju sååå fina! Jag vill ha den draken! :)

Sara sa...

Wall-e är jättebra.

Beatrix sa...

fantastic mr fox är bara för söt!

Sofie i San Francisco sa...

Jag bara MÅSTE titta på mer animerad film. Jättebra inlägg för nu blev jag pepp på det!