söndag 27 mars 2011

day 22 - favorite documentary

jag gillar väldigt många dokumentärer. de kan vara lättsamma, eller djupa. de kan vara roliga eller sorgsna. jag gillar det mesta helt enkelt. och alldeles speciellt gillar jag sådana dokumentärer som handlar om ett ämne som jag inte visste någon om innan, så att jag lär mig någonting nytt. det är ju alltid kul. eller de som handlar om speciella människor och människoöden. sådana dokumentärer faller jag pladask för. gärna sådana jag gråter till. eller skrattar. eller bara känner wow! alla wow-känsledokumentärer. dom gillar jag.

3 kommentarer:

Gabriella sa...

SV: Åh ja ishotellet var en väldig häftig upplevelese! Dokumentärer är himla intresanta. Jag gillar de som handlar om speciella människor och människoöden. Röda naglar+rödvit randig tröja- I say yes to that=)

Johan Persson sa...

Ni borde ladda ner BBCs dokumentärserie "Human Planet" från i år. Det är de bästa dokumentärerna jag sett, så oerhört vackert filmade och ofta väldigt spännande.
http://www.youtube.com/watch?v=2HiUMlOz4UQ

tilda sa...

såg en dokumentär som var som ett hugg i magen för några veckor sedan. 'dear zachary' heter den. tror verkligen att du skulle gilla den efter beskrivningen i detta blogginlägg. superkänsledokumentär.