lördag 26 mars 2011

day 21 - favorite action movie

jag har ingen favoritactionfilm. men som jag nämnt innan så gillar jag stora katastroffilmer. filmer där allt går fel, men sen är det kanske ändå ett lyckligt, amerikanskt hollywood-slut. det gillar jag. annars gillar jag bondfilmen golden eye, den kollade jag massor på när den kom (mitten på 90-talet). det tv-spelet till nintendo 64 var även det grymt, det spelade jag mycket.
annars gillar jag matrix-filmerna, om de räknas till action, men det kanske de inte gör? jag vet inte, jag är nog inte sådär jättemycket för actionfilmer. inte så att jag ogillar den typen av film, det är nog mer att jag aldrig tänker på den genren. om jag ska välja film, så blir det nästan aldrig en actionfilm, för jag gillar så många andra genrer av filmer så himla mycket mer.

Inga kommentarer: