tisdag 1 februari 2011

det är bara en fasad


jag är ganska förtjust i hus och husfasader. speciellt gamla sådana. den här är jag lite extra förtjust i (alltså det gula, i mitten). först och främst är det en himla fint färg, senapsgult. och sedan är ju balkongerna ganska förträffliga de med. insjunkna liksom. in i huset. fint. ibland önskar jag att jag bodde i ett gammalt fint hus. med trägolv överallt. och väggar sprakande av färg. ett sovrum som man får plats med mer än bara en säng i.
ja, det vore fint det.

6 kommentarer:

Sadovsky sa...

jag vill också bo i ett fint hus! det vore underbart. just nu bor jag i världens fulaste hus :(

sv: ja det är ganska snöggt, frågan är om man vill göra mode av sylvia plath?

Johan Persson sa...

Jag funderade över varför du ville ha flera sängar i sovrummet men sen kom jag ihåg att ni bokstavligt talat bara kan ha en säng och inget mer i sovrummet.

esmeralda sa...

taaack:)

saralovisa sa...

Jag är också helt såld på husfasader.. höll på att försmäkta när jag var i Berlin och traskade. Det fanns så mycket vackert!

Åh tack raring! Vad kul att höra att det omvandlas till livs-pepp! ;)

Madeleine sa...

Tack! Vad härligt att det uppskattas :D

linnéa sa...

Jag kan inte annat än att hålla med! Jag bara älskar fina gamla hus (och det är ju tur eftersom jag vill bli arkitekt) med alla stora fönster och snirkliga balkonger.

sv: Jag säger detsamma! Mer mini elefanter åt folket :)