söndag 13 februari 2011

day 05 – a book that makes you happy

an abundance of katherines gör mig alltid himla glad när jag läser den. den är skriven av john green. de flesta böcker av john green är ganska fantastiska faktiskt. just den här boken är himla fin och rolig och ganska så nördig. i alla fall så är det en glad bok.
när jag letade igenom min bokhylla för att hitta en bok som passade på det här temat hade jag väldigt svårt att hitta en bok som gör mig glad. det flesta böcker är ganska sorgliga eller depressiva eller bara himla komplicerade. det skrivs kanske inte så många glada böcker? och då menar jag skönlitteratur och inte nån himla självhjälpsbok. sånna försöker ju ofta vara glada, men det brukar bli mer obehagligt tycker jag.

1 kommentar:

annG sa...

åh, då måste jag skriva upp dem på min att-läsa-lista! :D

sv: ja åh, det bästa på länge! :D