onsdag 26 januari 2011

storleksskillnad

först läste jag om det på den här bloggen, sedan på aftonbladet. om att lindex gör flickkläder mindre (så att tex 110 på killsidan är större än samma storlek på tjejsidan), för att tjejerna inte "busar runt" på samma sätt som killar gör. nej, klart de inte gör det, de har väl ingen möjlighet då kläderna är så tajta!
det är inte första gången jag hör dåliga saker om barnklädesföretag och barnavdelningar (jag har skrivit en uppsats om det!) men det är ändå sjukt och värt att uppmärksammas.

4 kommentarer:

Hanna sa...

Kan inte annat än hålla med.
Är fruktansvärt, när man är liten ska man inte tänka på kläder utan man ska vara barn och man ska kunna leka i det man har på sig!

eddy sa...

hejdär. vad kul att du tittat in eddysblogg. här var också ett litet mysigt krypin. sjalen är ett loppisfynd, och en av mina favoriter =) kram på dig

ps. läste också denna artikel i gp idag. galet egentligen!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Ja, hundar kan ha lite roliga och konstiga grejer för sig. :)

Jag håller med, blir så arg! Som om man inte gillar att springa runt och busa bara för att man är tjej! Var en artikel i Göteborgsposten idag om detta också. Absolut värt att uppmärksammas!

Victoria sa...

Sjukt ju !