måndag 24 januari 2011

om att vilja

som jag har nämnt så pluggar jag just nu. jag studerar en kurs på distans.
men jag har liksom inga riktiga planer. så där för framtiden liksom. jag håller samtidigt på att söka jobb, men det är svårt. idag ringde jag ett samtal som kan leda till ett sommarjobb. som antagligen kommer leda till ett sommarjobb. kanske från och med maj redan. det är ett sådant där tråkigt jobb, som kan ge en himla massa pengar. mycket mer än jag har nu. och det är ju bra. men ett sådant jobb ger liksom ingenting. det lyser inte på cv:t. det vittnar överhuvudtaget inte alls om hur jag är som person, vad mina styrkor är eller vad jag vill i framtiden. men det är klart, det är ju alltid bra att jobba. att tjäna pengar är ju aldrig fel.
det är bara att ibland vill jag göra nåt som passar mig. nåt som är jag. tänk att få arbeta på ett ställe där jag faktiskt kan må riktigt bra. ett ställe som jag kan längta till. där jag kan visa framfötterna och faktiskt använda mina kunskaper. ja, det skulle vara något, det.

1 kommentar:

Elin sa...

sv; visst är det! :)