torsdag 6 januari 2011

dag 30 – ett sista ögonblick

åhh, ett sista ögonblick. vad ska jag dra till med nu, månn tro? först och främst kan jag säga att den här listan har varit urtråkig. faktiskt. jag har inte alls haft inspiration till att skriva de här inläggen. det kan ju ha att göra med att hälften av tiden tillbringade jag i hemstaden, fullt upptagen med att fira jul och nyår. men i alla fall, dötråkig lista.
men nu har jag ju kämpat mig igenom hela, och är på sista dagen, så vi kör väl ett sista ögonblick också.
ett ögonblick som är sådär alldeles härligt. när man känner sig sådär himla supersnygg. och fräsch. men känner sig liksom ny. som en ny person. man är förändrad. ni vet. jag talar om när man kommer ut från en grym frisör och är alldeles nyklippt och/eller färgad. den känslan. det ögonblicket. när man rufsar om det "nya" håret för första gången, och testar om det blir snyggt i en hästsvans, eller kanske till och med en knut mitt på huvudet. det ögonblicket.

Inga kommentarer: