måndag 13 december 2010

lucia


idag var det lucia. lucia har lite tappat glansen som dag nu när jag inte längre går i skolan. finns liksom inget lucia-tåg att se. eller gå med i. åh, så många lucia-tåg jag varit med i. både i sexan och i nian. jag var aldrig lucia. i sexan var jag tärna och i nian var jag tomte. när jag gick på gymnasiet hade vi en kille som lucia. han hade finaste håret på hela skolan. långt och blont och alldeles lockigt.
men när jag var mindre. då ni. som på den här bilden ovanför. det var nog på lekis tror jag. ja, då fick alla vara lucia. himla fint. och när jag simmade, när jag var typ 11. då var jag "lill-lucia" i badhuset. jag satt i en gummibåt i luciamundering med en krona med levande ljus och blev skjutsad runt i bassängen. det var grejer det.

1 kommentar:

felicia sa...

Precis så känner jag också, tråkigt att högtiden förlorar lite glans för man inte går i skolan. Jag försöker ändå att besöka ett luciatåg, men det blir liksom inte samma atmosfär.