fredag 31 december 2010

klädutmaning - the end

idag är alltså sista dagen för min klädutmaning. det är även sista dagen på året, för övrigt. klädutmaningen har varit jätterolig. det har verkligen varit en utmaning, både för mig och för min garderob. det föll sig så att jag fusk-avslutade aningen tidigare. jag köpte en fin prickig tröja på indiska, och på mellandagsrean köpte jag en ganska fantastisk leopard-jacka. det gick inte att motstå, det var halva priset liksom. och den var urfin. det föll sig så helt enkelt, och jag ångrar ingenting.
jag tycker nog all alla borde prova på en klädutmaning med köpstopp. det var spännande, lärorikt och det ökade verkligen på kreativiteten när jag skulle klä mig. men nu är det över. det känns kul det med, på sitt sätt. jag hoppas och tror att jag kommer se över mina köpmönster mer, och tänka efter ytterligare en gång; behöver jag verkligen den här?

2 kommentarer:

Cornelia och bitterheterna sa...

Hur länge höll utmaningen i sig? Jag börjar bli sugen på något liknande. Möjligen att börja köpa mer på second hand. Fikor och sådant har jag i alla fall dragit ner på markant!

Cornelia och bitterheterna sa...

Oj... vad osammanhängande föregående kommentar kändes.
Menade att jag skulle börja handla mer på second hand än i vanliga butiker, om jag känner att jag vill/behöver köpa något.