lördag 25 december 2010

dag 19 – detta ångrar jag

det är ju klart att man inte ska gå runt och ångra en massa. då blir ju livet en pina. tänk vad jobbigt att aldrig komma över och gå vidare, aldrig acceptera utan alltid ångra. livet då asså.
men det finns väl alltid nåt litet. en liten sak, eller två, jag ångrar.
jag kan ångra att jag inte bytte till en roligare gymnasielinje. att jag stannade kvar på samhäll, även fast det var ganska tråkigt. men, å andra sidan, om jag hade bytt, så hade jag kanske inte haft vissa fina människor i mitt liv idag. och det hade ju varit trist, så det är inget att ångra.
jag kan ångra att jag äter så himla mycket mat vid varje måltid nu vid julen, även fast jag vet att det leder till paltkoma. men, det är ju så gott. så, det är inget att ångra.
jag kan ångra att jag är världsbäst på att skjuta upp saker och ting. men jag får ju så himla mycket roligt gjort istället. så, det är inget att ångra.

Inga kommentarer: