torsdag 9 december 2010

dag 03 – mina föräldrar

mina föräldrar är skilda. det har de varit mycket länge. de är så fruktansvärt olika människor att jag inte fattar hur de någonsin fick ihop det (inte konstigt att jag är kluven!). men det fick de alltså. det är ju jag bevis på.
i alla fall. min mamma och jag är väldigt olika. hon är kanske den knäppaste personen jag vet. på ett bra sätt. hon är så rolig och säger de sjukaste sakerna. jag skrattar massor när jag är tillsammans med min mamma. och så är hon ju så fantastiskt snäll också. hon och jag har bråkat så himla mycket under mina tonår, men inte så mycket längre och det är ju bra.
och min pappa. min fina pappa. han och jag är så himla lika. vi brukar spela tv-spel när jag är hemma hos honom. helst mario kart på nintendo 64. det är alltid jättejämnt och slutar nästan alltid med att nån, eller båda, blir sur, för att vi vill vinna lika mycket. han är ganska rolig han också faktiskt, men inte på samma sätt som mamma. mer som mig. något annat som jag och min pappa gillar att göra ihop är att resa. vi var i venedig tidigare i höstas, vi var i skottland förra sommarn och så har vi varit i venezuela (fast på den resan var det fler än bara vi).

såklart finns det så mycket mer att berätta, men jag tycker det räcker så.

2 kommentarer:

Anna sa...

sv: haha då tänker vi samma sak :D

Lisa {A Piece of Lisa} sa...

Vad fint du skriver om dina föräldrar!