fredag 19 november 2010

om omklädningsrum

idag var jag och simmade. jag gillar att vara på badhus. jag tycker det är så himla befriande att byta om i badhusets omklädningsrum. alla kroppar är tillåtna. alla får se ut som de vill. alla olika kvinnor samlas och är nakna liksom. därför blev jag så ledsen idag när jag klädde på mig igen, efter jag simmat. jag har inte sett det förut, men det står en stor våg i omklädningsrummet. och då tänker jag; varför? varför måste det finnas en våg i omklädningsrummet? det blir en sådan trist påminnelse om att man måste vara smal, väga mindre. man kan inte bara vara iväg och simma för att man tycker det är kul, för att man tycker det är skönt. man ska simma och röra på sig för att gå ner i vikt.
när jag stod och bytte om idag, kom det in en tjej som precis simmat. hon var hur smal som helst. revben och höftben stack ut. det första hon gjorde var att ställa sig på vägen. det såg så trist ut.
varför våg? jag vill ju att badhuset ska vara en liten frizon.
Published with Blogger-droid v1.6.5

2 kommentarer:

EmelieCatrine sa...

Ja, visst var koftorna fina! =)

Håller helt med dig angående vågen och vikten, det är ju inte så viktigt egentligen. Dock önskar jag att JAG någongång kunde insé resultatet på vågen någon dag och istället göra något åt det (!!) Typ, simma...

Nora sa...

sv; eller hur :) kan inte göra annat än att hålla med