onsdag 18 augusti 2010

lite om böcker


nu har jag läst ut de både modebloggsböckerna. dagens outfit av maria soxbo gillade jag jättemycket. eller jättemycket kanske är att ta i, men jag gillade den. kanske för att jag är en bloggnörd som älskar, och länge har älskat, bloggar och hela bloggfenomenet. att den just fokuserar på modebloggar gör ju förstås att jag gillar den ännu mer, då det till största del är just modebloggar som jag själv läser. och ja, jag läser samtliga av bloggarna som togs upp i boken. bloggnörd, sa ju det. det var spännande att komma "bakom kulissen" hos kända bloggare och jag gillade även diskussionen kring varför just modebloggar/bloggare är så utskällda och varför de ofta blir förminskade.
elsas mode av sofi fahrman däremot gillade jag inte alls mycket. det enda positiva med den är väl att den är både lättläst och lättsmält, sånt kan ju gillas lata dagar i solen. inte för att jag läste den under några lata dagar i solen. här har det regnat konstant och det finns ingen tid alls för mig att vara lat på. elsas mode var ganska meninglös tycker jag. det var väldigt mycket chic-lit över den. vilket ju är jättebra om man gillar den genren, men det gör tyvärr inte jag.

2 kommentarer:

Vi2blir3.se - Malin sa...

Ja de gjorde den verkligen! Och så svalkande skön på huden :)

Perfekt en liten spa-kväll så här till veckan nu när hösten har kommit - för nu är de höst! Inte många plusgrader här i norr inte =/ men då får man väga upp sommaren med annat =)

alice sa...

ååh jag som älskade elsa. ska köpa nästa så fort den kommer ut